Hotelli spaateenindaja
Spaateenindaja töö on kliendile spaateenuste osutamine, arvestades tema soove, vajadusi, tervislikku seisundit ja ettevõtte võimalusi. Spaateenindaja on laiapõhjalise ettevalmistusega isikuteenuse pakkuja, kes töötab spaateenuseid pakkuvas ettevõttes ja omab teadmisi spaa terminoloogiast. Spaateenindaja peamised tööülesanded on kliendi nõustamine spaahoolitsuse valikul, seadmete, vahendite, ruumide ja kliendi valmisseadmine ning ilu- ja heaoluhoolitsuse, vee-, sauna- ja terviseprotseduuride läbiviimine. Spaateenindaja soovitab kliendile koduseks hoolitsuseks sobivaid hooldusvahendeid ja hoolitsust vastavalt kliendi isikupärale ja spaas tehtud hoolitsusele.
Spaateenindaja kutse eeldab sihipärast suhtumist töösse, paindlikkust, head suhtlemisoskust ja vastutust oma töö tulemuste eest. Oluline on empaatiavõime, delikaatsus, tolerantsus, koostöö-, analüüsi- ja kohanemisvõime. Töö eeldab teenindusvalmidust, korrektsust, stressitaluvust ja füüsilist suutlikkust ning tervislikke eluviise.
Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus
ÕPPEKAVARÜHM: Isikuteenindus, Juuksuritöö ja iluteenindus
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS: Spaateenindaja tase 4 kutsestandard
Eesmärk ja õpiväljundid
EESMÄRK: välja õpetada spaateenindaja, kes koolituse käigus omandab spaateenuseid pakkuvates ettevõtetes tööks vajalikud teadmised ja oskused, et osutada kliendile spaateenuseid, arvestades tema soove, vajadusi, tervislikku seisundit ja ettevõtte võimalusi. Peale koolituse läbimist saab minna spaateenindaja, tase 4 kutset taotlema.
ÕPIVÄLJUNDID: koolituse läbinud õppija:
-
väärtustab teenindaja kutset ja spaa eriala, on kursis kutse- ja eriala arengusuundadega ning teadlik erinevatest tööturu suundumustest;
-
teenindab spaades klienti, arvestades tema soove, vajadusi ja võimalusi, järgib kliendikeskse teeninduse põhimõtteid;
-
soovitab kliendile erinevaid hooldustooteid koduseks kasutamiseks vastavalt spaas teostatud hoolitsusele;
-
järgib tööprotsessides tööohutus- ja tööhügieeninõudeid ning kasutab ressursse keskkonda ja iseennast säästvalt;
-
korraldab iseseisvalt oma tööd töötades kollektiivis, tuleb tööülesannete täitmisega toime tavapärastes olukordades;
-
hoiab ennast kursis uuemate toodete ja hoolitsustega, soovitab kliendile teenuseid arvestades kliendi soove, vajadusi, tervislikku seisundit ja ettevõtte võimalusi;
-
on avatud koostööle ja osaleb meeskonnatöös, arendab sotsiaalseid ja enesekohaseid pädevusi ning käitub vastastikust suhtlemist toetaval viisil.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
SIHTGRUPP: Kõik soovijad, kellel on kehtiv tervisetõend ning huvi teeninduse vastu.
ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED: Õppekaval õppima asumise eelduseks on põhihariduse olemasolu.
Õppe maht, õppe ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
ÕPPE KOGUMAHT: 180 akadeemilist tundi, millest 80 tundi on auditoorne töö, 100 tundi praktiline töö. Kursus on üles ehitatud teooria ja praktiliste õppepäevade vormis, mis on omavahel lõimitud teemade kaupa.
ÕPPEKESKKOND ja ÕPPEVAHENDID:
Bi-Info Koolituskeskuse koolitusklassid asuvad 2.korrusel, Vilmsi 47, Tallinn. Praktiliste tundide läbiviimine toimub vastavas ettevõtluskeskkonnas.
Kõik kasutatavad koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele, on sobivalt valgustatud ning erineva suurusega.
Liikumispuudega inimestel on ligipääs piiratud, kuid kui liikumispuudega inimesed soovivad osaleda kursustel, siis oleme valmis kokkuleppel kursuseid läbi viima mõnes sobivamas asukohas.
Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega (dataprojektor, arvuti, tahvel jm).
Ruumides asuvaid laudu - toole on võimalik ümber paigutata vastavalt valitud õppemetoodikale ja vajadustele.
Koolitusruumides on olemas interneti ühendus ning see on osalejatele tasuta.
Bi-Info koolituskeskuses on olemas abiruumid – puhkeruum, garderoob, tualet, paljundusruum, kuumade ja külmade jookide automaat ning toidu tellimise võimalus.
Kohvipausid on organiseeritud koolitusruumide juurde ning need on õpilastele tasuta.
Kui koolituse juures pole märgitud teisiti siis lõuna maksumus ei sisaldu koolituse hinnas. Võimalus on kas ise toit kaasa võtta, tellida või minna einestama lähedalasuvatesse toitlustusasutustesse. Kohapeal on olemas toidu hoiustamise ja soojendamise võimalus.
Koolituste sujuvamaks korraldamiseks ning õppijate ja koolitajate abistamiseks on igapäevaselt tööl koolitusmeeskond, kelle poole saavad õppijad tööaegadel pöörduda oma küsimuste ja probleemidega.
ÕPPEVAHENDID: erinevad video ja loengumaterjalid, mis on hinna sees.
Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid
ÕPPEPROTSESS:
Õppeprotsess on üles ehitatud aktiivõppe põhimõtetele tuginedes. Õpe koosneb auditoorsetest tundidest, mis on lõimitud praktiliste tundide ja iseseisva tööga.
Õppekava on õppijatele kättesaadav kodulehelt alates koolitusele registreerimise avamisest.
Kõik õppekavad on koostatud lävendipõhiselt. Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on koolituse käigus hinnatud, väljastatakse õppijatele koolituse lõppedes tunnistus.
Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele tõend.
Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt 50% auditoorsest õppest.
ÕPPE SISU:
-
Sissejuhatus spaateenindaja erialasse.
Omab ülevaadet spaateenindaja tööst.
Mõistab spaaettevõtete töökorraldust, tööiseloomu- ja töökeskkonda ning oma töökoha organiseerimise ja õigete töövõtete kasutamise olulisust.
Tunneb ülevaatlikult spaateenuste ajalugu ja arengutrende
Tunneb iluteenindust puudutavaid õigusakte.
-
Spaakultuur
Tunneb spaa ettevõtete tegevusvaldkondi (majutus, toitlustus, iluteenindus), liike ja eripära (tooted, teenused), kasutab erialast sõnavara.
Omab ülevaadet kaasaegsetest spaatrendidest ja koostab erinevaid spaa pakette arvestades sihtgruppe ja pakettide koostamise põhialuseid, kasutab erialast sõnavara.
Mõistab spaaetiketi olemust ja sellest tulenevaid spa teenindaja tööülesandeid.
Tunneb erinevaid spaamilljöö loomise ja kasutamise võimalusi ning kasutab neid spa võimalusi arvestades.
-
Kliendi teenindamine
Klienditeeninduse hea tava järgimine.
Kliendi soovide väljaselgitamine.
Hoolitsuse ettevalmistamine.
Kliendi jälgimine hoolitsuse vältel.
Hoolitsuse lõpetamine.
Toodete ja teenuste tutvustamine.
Kliendi rahulolu tagamine.
Terviseriskidest teavitamine.
-
Spaateenuste korraldamine
Valmistab ette ja seab töökorda seadmed, töövahendid ja ruumid vastavalt hoolitsuse spetsiifikale ning jälgib seadmete tehnilist korrasolekut, vajadusel kõrvaldab rikke või teavitab vahetut juhti.
Jälgib ruumide, seadmete ja töövahendite puhtust ja korda ning tagab vajaminevate materjalide olemasolu.
Võtab vastu kliendi, suunab soovitud hoolitsuse ruumi ning valmistab kliendi ette spaahoolitsuseks, jälgib hoolitsuse kulgu ja teavitab klienti hoolitsuse lõpetamisest.
Mõistab müügitöö põhimõtteid ja teostab hooldustoodete või teenuste lisamüüki.
ÕPPEMEETODID: Õppemeetoditeks on interaktiivne loeng ja arutelud; situatsioonülesannete lahendamised ja tagasisidestamine; iseseisev teksti lugemine ja reflekteerimine; praktilised praktikatunnid koos eneseanalüüsiga; õpitu kordamised läbi testide ja reaalsetele ülesannetele lahenduste pakkumine; teeninduslike konfliktide ennetamine, märkamine ja lahendamine sh erinevate tehnikate harjutamine.
ÕPPEMATERJALID: video ja loengumaterjalid ja teemakohalised õigusaktid
Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingud loetakse lõpetatuks, kui õpilane on omandanud eriala õppekava õpiväljundid vähemalt lävendi tasemel sh õpilane tõendab õpingute vältel omandatud kompetentsust alljärgnevalt:
1. Sooritab teoreetiliste teadmiste testi
2. Sooritab klienditeeninduse hoolitsuste praktilise töö ja esitleb seda
Väljastatavad dokumendid
Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on koolituse käigus hinnatud (lõpueksam), väljastatakse õppijatele koolituse lõppedes tunnistus.
Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele tõend.
Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt 50% auditoorsest õppest.
Koolitaja kvalifikatsioon
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas
Lektorid: Katrin Kivisild
Lisateenused
- kohvipausid
Toimumise aeg:
Eesti keeles 27.08.2020-28.10.2020
Vene keeles 27.08.2020-28.10.2020
Hind: 1980 + KM
Korraldaja võib teha muutusi kavas ja õppegraafikus.
Jooksvale kuupäevale registreerida saab ühte järgmistest meetoditest:
- täita lehekülje allosas asuvat registreerimisvormi
- telefoni teel: (+372) 601 08 17 ; 5073642
- e-posti teel: bigkoolitus@gmail.com
Järgmiste koolituste kuupäevadele registreerimiseks palun pöörduge telefoni või e-posti teel.
NB! Bi-Info Koolitus MTÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi partner. Lisainfot saab Töötukassa leheküljelt.
|