Tegevusjuhendaja tase 4
Tegevusjuhendaja on erihoolekande valdkonna spetsialist, kes toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute ning töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet, lähtudes humanistlikust ja holistlikust inimkäsitlusest. Tegevusjuhendaja töötab meeskonnas ning teeb juhendatava huvides koostööd tema sotsiaal-ja ametnike võrgustikega. Seda laadi koostöö peab laienema erihoolekandeteenust pakkuvatest asutustest kogukonda ja toetama kliendi võimalikult iseseisvat toimetulekut.
Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus
ÕPPEKAVARÜHM: Tervis ja heaolu; Heaolu; Sotsiaaltöö ja nõustamine
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS: Tegevusjuhendaja tase 4 kutsestandard
Eesmärk ja õpiväljundid
EESMÄRK: Koolituse läbinu juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Õppekava koostamise aluseks on sotsiaalministrimäärusega kehtestatud Tegevusjuhendaja koolituse kava, 260 tundi ja kutsestandard Tegevusjuhendaja, tase 4.
ÕPIVÄLJUNDID:
-
mõistab erihoolekandesüsteemi olemust;
-
rakendab erihoolekandeteenuseid lähtuvalt kliendi arengust ja tegevusvõimetasemest;
-
valdab klienditöö enamlevinud meetodeid;
-
kasutab spetsiifilisi meetodeid klienditöös;
-
koostab psüühilise erivajadusega inimestele tegevusplaani.
Õpiväljundite seos Tegevusjuhendaja tase 4 kutsestandardiga:
B.2.1 Kliendi sotsiaalsete oskuste arendamine
B.2.2 Kliendi tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine
B.2.3 Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes
B.2.4 Kliendi juhendamine ja toetamine vabaajategevustes
Sotsiaalhoolekande seaduse § 86 lõike 7 alusel kehtestatud Sotsiaalkaitseministri 21.12.2015 määrus nr 71 „Tegevusjuhendajate koolituse ja täienduskoolituste kavade, koolituse täpsustatud mahtude ja sisu, praktilise väljaõppe läbimise ja lõputöö koostamise kohustuse ning õppe lõpetamise tingimuste kehtestamine“
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
SIHTGRUPP: Erialase kvalifikatsioonita, madala või aegunud erialase kvalifikatsiooniga erihoolekande-ja rehabilitatsiooniteenust osutavate asutuste töötajad, kes soovivad tegevusjuhendajana tööd alustada. Samuti võivad õppida omastehooldajad või koolitusest motiveeritud huvilised, kellel puudub tegevusjuhendaja koolituse väljaõpe
ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED: keskharidus.
Õppe maht, õppe ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
ÕPPE KOGUMAHT: 260 akadeemilist tundi, millest 100 tundi on auditoorne töö, 160 tundi praktiline töö. Kursus on üles ehitatud teooria ja praktiliste õppepäevade vormis, mis on omavahel lõimitud teemade kaupa.
Bi-Info Koolituskeskuse koolitusklassid asuvad 2.korrusel, Vilmsi 47, Tallinn. Praktiliste tundide läbiviimine toimub vastavas ettevõtluskeskkonnas.
Kõik kasutatavad koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele, on sobivalt valgustatud ning erineva suurusega.
Liikumispuudega inimestel on ligipääs piiratud, kuid kui liikumispuudega inimesed soovivad osaleda kursustel, siis oleme valmis kokkuleppel kursuseid läbi viima mõnes sobivamas asukohas.
Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega (dataprojektor, arvuti, tahvel jm).
Ruumides asuvaid laudu - toole on võimalik ümber paigutata vastavalt valitud õppemetoodikale ja vajadustele.
Koolitusruumides on olemas interneti ühendus ning see on osalejatele tasuta.
Bi-Info koolituskeskuses on olemas abiruumid – puhkeruum, garderoob, tualet, paljundusruum, kuumade ja külmade jookide automaat ning toidu tellimise võimalus.
Kohvipausid on organiseeritud koolitusruumide juurde ning need on õpilastele tasuta.
Kui koolituse juures pole märgitud teisiti siis lõuna maksumus ei sisaldu koolituse hinnas. Võimalus on kas ise toit kaasa võtta, tellida või minna einestama lähedalasuvatesse toitlustusasutustesse. Kohapeal on olemas toidu hoiustamise ja soojendamise võimalus.
Koolituste sujuvamaks korraldamiseks ning õppijate ja koolitajate abistamiseks on igapäevaselt tööl koolitusmeeskond, kelle poole saavad õppijad tööaegadel pöörduda oma küsimuste ja probleemidega.
Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid
ÕPPEPROTSESS:
Õppeprotsess on üles ehitatud aktiivõppe põhimõtetele tuginedes. Õpe koosneb auditoorsetest tundidest, mis on lõimitud praktiliste tundide ja iseseisva tööga.
Õppekava on õppijatele kättesaadav kodulehelt alates koolitusele registreerimise avamisest.
Kõik õppekavad on koostatud lävendipõhiselt. Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on koolituse käigus hinnatud, väljastatakse õppijatele koolituse lõppedes tunnistus.
Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele tõend.
Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt 50% auditoorsest õppest.
ÕPPE KIRJELDUS:
I moodul „Üldalused –psüühilise erivajadusega inimene ja hoolekandeteenused“
II moodul „Põhiained –erihoolekandeteenuseid tarbivad sihtrühmad“
III moodul „Põhioskused –klienditöö alused“
IV moodul „Spetsiifilised oskused klienditöös ja tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule“
ÕPPE SISU:
I Moodul Auditoorne töö(25 t)
·Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne
·Eetika hoolekandes
·Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel
·Meeskonnatöö alused
II Moodul Auditoorne töö(25 t)
·Psüühikahäired
·Vaimupuue
·Liitpuue
·Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
III Moodul Auditoorne töö(25 t)
·Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
·Tegevuse analüüs ja kohandamine
·Tegevusvõime hindamine
·Klienditöö meetodid
·Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
·Tegevusplaani koostamine
IV Moodul Auditoorne töö(25 t)
·Rühmatöö klienditöös
·Probleemse käitumise juhtimine
·Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus
·Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
ÕPPEMEETODID: Õppemeetoditeks on interaktiivne loeng ja arutelud; situatsioonülesannete lahendamised ja tagasisidestamine; iseseisev teksti lugemine ja reflekteerimine; praktilised praktikatunnid koos eneseanalüüsiga; õpitu kordamised läbi testide ja reaalsetele ülesannetele lahenduste pakkumine; konfliktide ennetamine, märkamine ja lahendamine sh erinevate tehnikate harjutamine.
ÕPPEMATERJALID: video ja loengumaterjalid ja teemakohalised õigusaktid
Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingud loetakse lõpetatuks, kui õpilane on omandanud eriala õppekava õpiväljundid vähemalt lävendi tasemel sh õpilane tõendab õpingute vältel omandatud kompetentsust alljärgnevalt:
1. Sooritab teoreetiliste teadmiste testi
2. Sooritab praktilise töö(situatsioonülesanne) ja esitleb seda
Väljastatavad dokumendid
Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on koolituse käigus hinnatud (lõpueksam), väljastatakse õppijatele koolituse lõppedes tunnistus.
Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele tõend.
Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt 50% auditoorsest õppest. Koolitaja kvalifikatsioon
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas
Koolitaja kvalifikatsioon
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas
Lektorid: Katrin Kivisild
Lisateenused
- kohvipausid
Toimumise aeg:
Eesti keeles 21.08.2020-28.11.2020
Vene keeles 21.08.2020-28.11.2020
Hind: 2080€ +KM
Korraldaja võib teha muutusi kavas ja õppegraafikus.
|