Hea lapsehoidja on teoorias tugev ja praktikas särasilmne! Lapsehoidja töö eesmärk on kaasa aidata lapse füüsilisele, emotsionaalsele, intellektuaalsele ja sotsiaalsele arengule, arvestades perekonna vajadusi lapse hooldamisel. Lapsehoidja
lähtub oma töös lapse õigustest, heaolust ja turvalisusest. Ta osutab lapsehoiuteenust, mida võib pakkuda lapse kodus,
lapsehoidja kodus või mujal lapsevanema poolt soovitud kohas. Töö on vaheldusrikas, nõuab initsiatiivi lapse individuaalsusest lähtuvate otsuste tegemisel. Lapsehoidja hoiab ühte last või laste gruppi. Lapsehoidja tagab lapsele tervist ja heaolu toetava keskkonna.
Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus
ÕPPEKAVARÜHM: Tervis ja heaolu; Sotsiaalteenused; Lastehooldus ja noorsootöö
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS: Lapsehoidja tase 4 kutsestandard
Eesmärk ja õpiväljundid
EESMÄRK: välja õpetada kvalifitseeritud lapsehoidja, kes oskab iseseisvalt hoolitseda laste eest ja toetada nende arengut ning tegutseda koos lapse perega lapse hooldamises ja tema arengu toetamises. Peale koolituse läbimist saab minna lapsehoidja, tase 4 kutset taotlema.
ÕPIVÄLJUNDID: koolituse läbinud õppija:
-
omandab lapsehoidja tööks vajalikud teadmised, oskused lapse hooldamiseks ja nende arengu toetamiseks;
-
loob turvalise ja mängulise kasvukeskkonna;
-
toetab lapse füüsilist, emotsionaalset, intellektuaalset ja sotsiaalse arengut ning aitab lapsel kujundada enesekohaseid oskusi;
-
jälgib lapse tervislikku seisundit ja vajaduse korral oskab osutada esmaabi;
-
teeb koostööd lapsevanema/hooldajaga;
-
hooldab erivajadustega lapsi.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
SIHTGRUPP: vähemalt 18-aastane isikud, kes soovivad töötada väikelastega. Lapsehoidjal on hea füüsiline ja vaimne tervis, ta on emotsionaalselt stabiilne ja hea pingetaluvusega, vastutus- ja empaatiavõimeline, usaldusväärne, loov ja koostöövalmis ning lastest ja vanematest lugupidav.
ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED: keskhariduse olemasolu; kutse taotlemiseks isikul peab olema kehtiv tervisetõend, kehtiv karistusregistri teade, läbitud vähemalt 16-tunnine esmaabikoolitus viimase 36 kuu jooksul.
Õppe maht, õppe ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
ÕPPE KOGUMAHT: 240 akadeemilist tundi, millest 100 tundi on auditoorne töö, 140 tundi praktiline töö. Kursus on üles ehitatud teooria ja praktiliste õppepäevade vormis, mis on omavahel lõimitud teemade kaupa.
ÕPPEKESKKOND ja ÕPPEVAHENDID:
Bi-Info Koolituskeskuse koolitusklassid asuvad 2.korrusel, Vilmsi 47, Tallinn. Praktiliste tundide läbiviimine toimub vastavas ettevõtluskeskkonnas.
Kõik kasutatavad koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele, on sobivalt valgustatud ning erineva suurusega.
Liikumispuudega inimestel on ligipääs piiratud, kuid kui liikumispuudega inimesed soovivad osaleda kursustel, siis oleme valmis kokkuleppel kursuseid läbi viima mõnes sobivamas asukohas.
Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega (dataprojektor, arvuti, tahvel jm).
Ruumides asuvaid laudu - toole on võimalik ümber paigutata vastavalt valitud õppemetoodikale ja vajadustele.
Koolitusruumides on olemas interneti ühendus ning see on osalejatele tasuta.
Bi-Info koolituskeskuses on olemas abiruumid – puhkeruum, garderoob, tualet, paljundusruum, kuumade ja külmade jookide automaat ning toidu tellimise võimalus.
Kohvipausid on organiseeritud koolitusruumide juurde ning need on õpilastele tasuta.
Kui koolituse juures pole märgitud teisiti siis lõuna maksumus ei sisaldu koolituse hinnas. Võimalus on kas ise toit kaasa võtta, tellida või minna einestama lähedalasuvatesse toitlustusasutustesse. Kohapeal on olemas toidu hoiustamise ja soojendamise võimalus.
Koolituste sujuvamaks korraldamiseks ning õppijate ja koolitajate abistamiseks on igapäevaselt tööl koolitusmeeskond, kelle poole saavad õppijad tööaegadel pöörduda oma küsimuste ja probleemidega.
Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja –materjalid
ÕPPEPROTSESS:
Õppeprotsess on üles ehitatud aktiivõppe põhimõtetele tuginedes. Õpe koosneb auditoorsetest tundidest, mis on lõimitud praktiliste tundide ja iseseisva tööga.
Õppekava on õppijatele kättesaadav kodulehelt alates koolitusele registreerimise avamisest.
Kõik õppekavad on koostatud lävendipõhiselt. Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on koolituse käigus hinnatud, väljastatakse õppijatele koolituse lõppedes tunnistus.
Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele tõend.
Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt 50% auditoorsest õppest.
ÕPPE SISU:
1 Lapse kasvukeskkonna toetamine
Turvalise ja mängulise kasvukeskkonna loomine.
Ohutegurite hindamine ja ennetamine.
Väärkohtlemise märkamine.
Majapidamis- ja koristustööde tegemine.
Olmetehnika kasutamine ja ohutusnõuete järgimine.
2 Lapse arengu toetamine
Lapse mängu-, tunnetus-, õpi-, sotsiaalsete ja enesekohaste oskuste kujunemise toetamine.
Lapse keele ja kõne toetamine.
Lapse isiksuse ja arengu mõistmine.
Lapse väärtuste ja hea käitumistava kujundamine.
Mängu ja tegevuste kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine.
Lapse loovuse toetamine.
3 Lapse enesekohaste oskuste kujundamine
Eneseteenindusoskuste kujundamine.
Lapse sööma õpetamine ja vajadusel lapse abistamine söömisel.
Eneseregulatsiooni oskuse kujundamine.
4 Lapse tervise edendamine
Lapse tervisliku seisundi jälgimine.
Lapse tervist kahjustavate tegurite määratlemine ja ohtliku olukorra ennetamine.
Lapse tervist edendavate tegevuste läbiviimine.
Haige lapse hooldamine ja põetamine kodus.
Haigestunud lapse hooldamine lasteasutuses.
Kroonilist haigust põdeva lapse hooldamine.
Lapse individuaalsetele vajadustele ja tervislikule seisundile vastav toitlustamine.
Esmaabi andmine.
5 Koostöö lapsevanema/hooldajaga
Laste ja perede tausta tundma õppimine ning arvestamine.
Lapsevanema/hooldaja kaasamine igapäevastesse tegevustesse ja kasvukeskkonna kujundamisesse.
Suhtlemine lapsevanema/hooldajaga, tagasiside andmine lapse arengust ja tegevustest.
6 Erivajadusega lapse hoidmine
Info kogumine lapse erivajaduste kohta.
Tegevuste planeerimine ja elluviimine.
Hooliva ja salliva keskkonna loomine.
Füüsilise keskkonna kujundamine, sh abivahendite kasutamise toetamine.
Lapse arengupotentsiaali ja tugevate külgede toetamine.
ÕPPEMEETODID: Õppemeetoditeks on interaktiivne loeng ja arutelud; situatsioonülesannete lahendamised ja
tagasisidestamine; iseseisev teksti lugemine ja reflekteerimine; praktilised praktikatunnid koos eneseanalüüsiga;
õpitu kordamised läbi testide ja reaalsetele ülesannetele lahenduste pakkumine; konfliktide ennetamine, märkamine ja lahendamine sh erinevate tehnikate harjutamine.
ÕPPEMATERJALID: video ja loengumaterjalid ja teemakohalised õigusaktid
Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingud loetakse lõpetatuks, kui õpilane on omandanud eriala õppekava õpiväljundid vähemalt lävendi tasemel sh õpilane
tõendab õpingute vältel omandatud kompetentsust alljärgnevalt:
1. Sooritab teoreetiliste teadmiste testi
2. Sooritab praktilise töö(situatsioonülesanne) ja esitleb seda
Väljastatavad dokumendid
Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on koolituse käigus hinnatud (lõpueksam), väljastatakse õppijatele koolituse lõppedes tunnistus.
Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele tõend.
Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt 50% auditoorsest õppest.
Koolitaja kvalifikatsioon
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas
Lektorid:
Katrin Kivisild
Lisateenused
“Pargi & reisi“ parkla Torupilli Selveri juures. Tingimustega võib tutvuda siin
Toimumise aeg:
Eesti keeles 17.09.2020-15.12.2020
Vene keeles 17.09.2020-15.12.2020
Hind: 2080 + KM