Esimene lehekülg Bi-Info Koolitus MTU  Seminarid  Kutseväljaõpe  Sadamatele, ladudele, tootmisettevõtetele  
Algtaseme arvutikoolitus
 
Õppekava nimi
Algtaseme arvutikoolitus
Õppekavarühm
Informatsioonija kommunikatsioonitehnoloogiad; Arvutikasutus
Õppekava koostamise alus
 puudub
Eesmärk
 Kursuse eesmärk on saada teadmisi ja oskusi, mis on vajalikud 
 iseseisvaks tööks operatsioonisüsteemides Windows ja Linux 
 (näiteks Ubuntu Linux), kõige levinumad office rakendustega. 
 Saadud teadmised aitavad kursuse osalejale töötada iseseisvalt 
 arvutis algtasemel, ohutult kasutada Interneti võrgu arvutis ja 
 telefonis.
Õpiväljundid
 
  • Saab ülevaate Windows’i keskkonna põhimõistetest;
  • Kasutab Interneti otsingumootoreid, leiab õiget informatsiooni;
  • Töötab tekstiredaktorites algtasemel, koostab tekstidokumente;
  • Töötab algtasemel tabelitega, kasutades lihtsaid arvutusvalemeid;
  • Töötab iseseisvalt arvutiga kasutades õiged töövõtteid.
Sihtgrupp
 
 kursus on mõeldud algajatele ja neile, kes sooviks oma teamisi 
 täiendada
Õppe alustamise
tingimused
 põhihariduse olemasolu
Õppe kogumaht
(akadeemilistes tundides)
160 akadeemilist tundi, millest 130 tundi on auditoorne töö, 30 tundi - iseseisev töö.
Õppekeskond ja õppevahendid
Bi-Info Koolituskeskuse koolitusklassid asuvad 2.korrusel, Vilmsi 47, Tallinn. Praktiliste tundide läbiviimine toimub vastavas ettevõtluskeskkonnas.
Kõik kasutatavad koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele, on sobivalt valgustatud ning erineva suurusega.
Liikumispuudega inimestel on ligipääs piiratud, kuid kui liikumispuudega inimesed soovivad osaleda kursustel, siis oleme valmis kokkuleppel kursuseid läbi viima mõnes sobivamas asukohas. 
Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega (dataprojektor, sülearvuti, tahvel jm).
Ruumides asuvaid laudu - toole on võimalik ümber paigutata vastavalt valitud õppemetoodikale ja vajadustele.
Koolitusruumides on olemas interneti ühendus ning see on osalejatele tasuta.
Bi-Info koolituskeskuses on olemas abiruumid – puhkeruum, garderoob, tualet, paljundusruum, kuumade ja külmade jookide automaadid ning toidu tellimise võimalus.
Kohvipausid  on organiseeritud koolitusruumide juurde ning need on õpilastele tasuta. 
Kui koolituse juures pole märgitud teisiti siis lõuna maksumus ei sisaldu koolituse hinnas.  Võimalus on kas ise toit kaasa võtta, tellida või minna einestama lähedalasuvatesse toitlustusasutustesse. Kohapeal on olemas toidu hoiustamise ja soojendamise võimalus.

Koolituste sujuvamaks korraldamiseks ning õppijate  ja koolitajate abistamiseks on igapäevaselt tööl  koolitusmeeskond, kelle poole saavad õppijad tööaegadel pöörduda oma  küsimuste ja probleemidega.
 
NB! Koroonakriisi ajal koolitused toimuvad ka veebikeskkonnas reaalajas.
 Õppesisu
 
 Esimene moodul: Sissejuhatus
 Personaalarvutite ajalugu 
  • kust tekkisid ja milleks
  • kuidas sattusid majadesse
  •  IBM
  • Apple
 Arvutikomponendid ehk riistvara
  • lauaarvutid
  • sülearvutid
  • kaasaegsed mobiiltelefonid
  • smart- televiisorid
  • auto multimeediakeskused
  • komponendid: 
  •      protsessor
  •      mälu/salvesti
  •      monitor, televiisor, projektor
  •      teised komponendid (hiired-klaviatuurid, juhtpuldid,         helikaardid jm)
  •      lisaseadmed (printerid, skännerid, kaartide lugejad,         USB molecular, sülearvuti dokkid)
 Operatsioonisüsteemid
  • mis need on
  • milleks on neid vaja
  • millised on olemas (tasuta/tasulised, laitarbimiseks/eriotstarbeks, erinevate süsteemide jaoks)
 Tarkvara 
  • milleks on seda vaja
  • kuidas töötab (OS ressursside kasutamine, riistvara kasutamine, ühe või mitme OS jaoks arendamine)
 Lokaalvõrgud 
  • milleks on neid vaja
  • kuidas töötavad
  • mida ühendavad (arvutid, printerid, routerid/switchid, NAS-id, mobiilsed seadmed, smart-televiisorid)
 Globaalvõrgud 
  • millest koosnevad (routerid, switchid, tulemüürid, serverid)
  • internetiühenduse operaatorid (peamised Eestis – Telia, Elisa, STV)
 World-Wide Web ehk Internet
  • kuidas toimib
  • millest koosneb
 Server
  • mis see on
  • milleks on seda vaja
  • kus asub
 Veebisaidid
  • mis need on
  • kus asuvad
  • milleks nad vaja
  • kuidas töötavad
  •      lihtsad lehed (html, php, JS)
  •      veebipoed (programmeerimine, maksusüsteemid)
  •      uudisteportaalid
  •      meelelahutusportaalid
  •      sotsiaalvõrgud (andmete kogumine, isiklike andmete       lekked, suunatud reklaam)
 Elektronpost
  • mis see on 
  • kuidas töötab
  • kus asub
  • tasuta/tasuline
  • tuntud pakkujad (online.ee, mail.ee, Microsoft.com, gmail.com, mail.ru)
 Küberturvalisus
  • „häkkerid“(valged/mustad/hallid mütsid)
  • rünnakute tüübid (tavalised, tööstuslikud, suunatud)
  • viirused, troojad
  • kuidas oma andmeid kaitsta (antiviirused, OS seadistused, paroolid – nõrgad/tugevad + ühesugused/erinevad, kaheastmeline autentimine)
  • küberhügieen (arvutis, telefonis, internetis)
  •       veebisaitide külastamisel
  •       failide allalaadimisel
  •       e- postiga töötamisel
  •       isiklike andmete, k.a. paroolide,  sisestamisel
  •       kaotatud privaatsus
 Esimese mooduli kontrolltöö
 
 Teine moodul: Operatsioonisüsteemid personaalarvutitele ja   töö nendega
 OS Apple MacOS
  • ajalugu
  • eripärad (piiratud riistvara jaoks arendus – stabiilne, kuid valik on piiratud) 
  • hinnakujundus (uuendused (uue riistvara ostmiseks provotseerimine), tarkvara, turvalisus)
 OS Microsoft Windows
  • ajalugu (DOS, MacOS, 3.0-3.1-3.11-95-98-ME-XP-Vista-7-8-8.1-10)
  • eripärad (arendus erineva riistvara jaoks, hind, universaalsus)
  • hinnakujundus (uuendused, funktsionaalsus)
 Töö Microsoft Windows 10-ga
  • võimalused ja omadused 
  • kasutaja (isiklik, isikupärastamata, kasutajate tüübid, seos e- posti aadressiga)
  • töölaud (peamine, lisa, töölaudade vahel lülitumine, personaliseerimine, hiire vasak/parem klahv)
  • viited/sildid/shortcut’id (mis need on, milleks on vaja, kuidas  töötavad)
  • Action Center ja selle võimalused/omadused (millist infot  kuvatakse, mida nupud teevad)
  • oleku riba (Taskbar) (milleks on vaja, mida on sellega võimalik  teha)
  •  „Start“nupp (kus asub, milleks, mida teeb)
  • aknad (avamine, suuruse muutmine, toimingud, akende vahel  lülitumine, menüü, seaded)
  • ekraanitõmmis Print Screen ja selle kasutamine
  • elektrooniline allkirjastamine (ID kaart)
  • failisüsteem (kataloogid-mapid-kaustad, failid, arhiivid, erinevad failide tüübid)
  • toimingud failidega/kataloogidega
  • kopeerimine/liigutamine
  • loomine
  • ümbernimetamine 
  • kustutamine (prügikast)
  • OS seaded (kus asuvad, mida võimaldab, keeled, aeg)
  • sisseehitatud tarkvara 
  • kalender
  • kalkulaator
  • muusika- ja videosalvestiste mängijad (Groove Music, Movies &  TV)
  • Messaging (SMS sõnumid)
  • Maps (kaardid)
  • märkmed (Notepad, OneNote)
  • ekraanitõmmis (Snipping Tool, Snip)
  • pildid (vaatamine, lihtne redigeerimine)
  • tarkvara pood (tasulised/tasuta)
  • iseseisev tarkvara paigaldus (administraatori õigused)
 Linux-põhised OS- id
  • ajalugu
  • eripärad (avatud kood, stabiilsus, turvalisus, tarkvara puudujäägid)
  • hinnakujundus (tasuta/tasulised verisoonid)
 Töö Ubuntu Linux- iga
  • kasutajad (tavaline kasutaja, root)
  • töölaud (erinevad variandid, tööloogika, virtuaalsed töölauad)
  • programmide „aknad“ (loogika, erinevus Windows-ist)
  • kaustad, failid (loomine, ümbernimetus, kopeerimine, kustutamine)
  • programmide käivitus
 Teise mooduli kontrolltöö
 Kolmas moodul: Tarkvara.
 Internet- brauserid
  • milleks neid vaja
  • cookie- failid (mis need on, milleks on neid vaja, millele tähelepanu pöörata)
  • andmete kogumine ja analüütika 
  •       kes andmeid kogub
  •       milleks andmeid kogutakse
  •       milliseid andmeid kogutakse 
  •       „inkognito“ režiim 
  • brauserid ja nende erinevused (disain, veebisaitide töötlemine, privaatsus, isikupärastatud kontod)
  •       Internet Explorer
  •       Edge
  •       Google Chrome
  •       Mozilla Firefox
  •       Opera
  •       teised (Safari (Mac), DuckDuckGo, Tor, Maxthon)
  • otsingumootorite kasutamine (Google, Yandex, Rambler, Neti, DuckDuckGo, AskJeevis, Yahoo)
  • portaalide kasutamine (uudiste/meelelahutusportaalid, Delfi, ERR, Neti, RIA.ru, Mail.ru, Rambler, Yahoo)
  • reklaam (bännerid, anti-reklaam, reklaamide börsid)
 Kontoritarkvara
  • tekstiredaktorid (milleks vaja, milliseid on, tasuta/tasulised – Wordpad, Notepad, Notepad++, Word, Google Docs, LibreOffice Writer)
  • töö tabelitega (milleks vaja, milliseid on, tasuta/tasulised – Excel, Google Sheets, LibreOffice Calc)
  • presentatsioonide loomine (milleks vaja, milliseid on, tasuta/tasulised – Powerpoint, LibreOffice Impress, Google Slides)
 Pilveteenused
  • mis need on 
  • milleks kasutatakse (andmete salvestamine, online töö, kollektiivne töö, andmete varundamine, virtuaalsed serverid ja teenused, „kõik-mis-vaja-kui-teenus“)
  • maailma tuntumad pakkujad 
  •       Google
  •       Microsoft
  •       Amazon
  •       Dropbox
  • eraisikule huvi pakutavad teenused (andmete ja failide hoidmine ning sünkimine erinevate seadmete vahel)
 Microsoft konto
  • isiklik (tasuta/tasuline)
  • tööandja oma
  • isikliku tasuta konto loomine
 Töö Microsoft Office Online-is
  • süsteemi sisenemine
  • võimaluste ja programmidega tutvumine
  • konto seaded
 Töö Microsoft Word Online-is
  • erinevad versioonid ja nende eripärad (2003, 2007, 2010, 2013, 2019, 365, Online)
  • dokumentide loomine (uus, mallid/šabloonid)
  • tutvumine menüüga (põhimõte ja loogika, elementide paigutus)
  • dokumentide salvestamine
 Töö Microsoft Word 365-s
  • erinevused Word Online-ist
  • lisafunktsioonide ja võimalustega tutvumine
 Töö Microsoft Excel Online-is
  • erinevad versioonid ja nende eripärad (2003, 2007, 2010, 2013, 2019, 365, Online)
  • dokumentide loomine (uus, mallid/šabloonid)
  • tutvumine menüüga (põhimõte ja loogika, elementide paigutus)
  • valemite kasutamine
  • käsud, funktsioonid, graafikud
  • dokumentide salvestamine
 Töö Microsoft Excel 365-ga
  • erinevused Excel Online-ist
  • lisafunktsioonide ja võimalustega tutvumine
 Töö Microsoft Powerpoint Online-is
  • erinevad versioonid ja nende eripärad (2003, 2007, 2010, 2013, 2019, 365, Online)
  • dokumentide loomine (uus, mallid/šabloonid)
  • tutvumine menüüga (põhimõte ja loogika, elementide paigutus)
  • presentatsioonide kujundamine
  • töö animatsiooniga
  • dokumentide salvestamine
 Töö Microsoft Powerpoint 365-s
  • erinevused Powerpoint Online-ist
  • lisafunktsioonide ja võimalustega tutvumine
 Töö Microsoft Forms Online-is
  • milleks on vorme vaja
  • erinevate vormite loomine
  • raportid, tagasiside
 Oma aja organiseerimine – Calendar, To Do
  • kalendri ja ülesannete kasutamine
  • kalendri kasutamine Windows-is
  • kalendri ja ülesannete sünkimine mobiiltelefoni
 Suhtlemine Skype / Skype Online-is
  • sisse logimine: kasutajatunnud, konto
  • programmi seadistused
  • kasutaja otsing/lisamine
  • dokumentide jagamine
  • grupisuhtlus
  • audio/videokõned
 Märkmed OneNote- is
  • milleks on neid vaja
  • ülesehituse loogika (raamat-peatükk-leht)
  • sünkimine mobiiltelefoniga
 OneDrive kasutamine
  • kaustade organiseerimine
  • privaatne turvaline hoidla
  • mobiiltelefoniga sünkimine
  • koostöö (teistele kasutajatele kaustadele/failidele ligipääsu tagamine)
 Google konto
  • isiklik/ äriline
  • konto loomine (võima olemasoleva konto kasutamine)
  • konto seadistamine
  • töö Gmail-iga
 Töö Google Docs- is
  • dokumendi loomine
  • tutvumine menüü ning võimalustega 
  • koostöö
 Töö LibreOffice Writer-is (Linux)
  • dokumendi loomine
  • tutvumine menüü ning võimalustega 
 Töö LibreOffice Calc-is (Linux)
  • dokumendi loomine
  • tutvumine menüü ning võimalustega
 Töö LibreOffice Impress-is (Linux)
  • dokumendi loomine
  • tutvumine menüü ning võimalustega
 Töö Notepad++
  • redaktori eripärad
  • dokumenditüübi valik 
 Online- suhtlemise ja -konverentsi programmid 
  • Zoom
  • Microsoft Teams (pöörata tähelepanu audio/video seadistusele)
 Graafikafailide töötlemine (pildid)
  • Paint
  • Paint 3D
  • Gimp
 Kolmanda mooduli kontrolltöö
 Neljas moodul: Töö mobiiltelefoniga.
 OS Android
  • mis see on (tootja, millel põhineb)
  • telefoni seadistus (turvalisus, privaatsus)
  • töölaud
  • assistendid (hääletuvastusega assistent, otsingumootor)
  • andmed teie kohta, millest teab teie telefon
  • telefonide füüsilised eripärad (välja lülitamine, aku eemaldamine, signaalide edastus)
 Operatsioonisüsteem iOS
  • mis see on (kust tuleb, millel põhineb, kes on tootja)
  • süsteemi eripärad
 Tarkvara („äpid“)
  • tarkvara paigaldus
  • tarkvara küsitud õigused (millele pöörata tähelepanu)
  • identifitseerimiseks (Smart ID)
  • oma aja organiseerimine (kalendrid, ülesanded, meeldetuletused, märkmed)
  • pilves andmete reserveerimiseks (Google Drive, Microsoft OneDrive, Dropbox)
  • paroolide/pin-koodide halduseks
  • navigatsioon (tasulised, tasuta, sotsiaalsed)
  •       GPS tehnoloogia tööprintsiibid 
  • suhtlemiseks 
  •      Viber
  •      Whatsapp
  •      Telegram
  •      Skype
  •      Instagram
  •      TikTok
 Neljanda mooduli kontrolltöö
 
Õppemeetodid
Aktiivne loeng, kirjalikud tööd, iseseisev töö, vahetestid
Iseseisev töö
Dokumentide koostamine Microsoft Wordis, dünaamiliste tabelite ja graafikute koostamine Microsoft Excelis (päevik, laenu kuumakse arvestamine, üüri arvestamine vastavalt näidustustele)
Õppematerjalid
Õppematerjalid on kõigile osalejatele tasuta.
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
 Õppija osaleb vähemalt 90% õppetööst. Kõik iseseisvad tööd on   sooritatud.
 Hindamismeetod:
  • Lõputest
 Hindamiskriteeriumid:
 Lõputest loetakse sooritatuks, kui õppija on andnud õigeid   vastuseid vähemalt 75% lõputestis esitatud küsimustele.
 
Väljastatavad dokumendid
 Kui õppija on saavutanud õppekava õpiväljundid ning neid on   koolituse käigus hinnatud (lõpueksam), väljastatakse õppijatele   koolituse lõppedes tunnistus.
 Kui õpiväljundid on saavutatud osaliselt väljastatakse osalejatele   tõend.
 Samuti väljastatakse tõend läbitud tundide kohta, kui osaleja   katkestas mingil põhjusel koolituse, kuid oli osalenud vähemalt   50% auditoorsest õppest.
 
 Lisateenused
 
“Pargi & reisi“parkla Torupilli Selveri juures. Tingimustega võib tutvuda siin
 
 Hind
1980€ + KM


Lektorid

Anton Truljov

Anton Truljov


CV  








Jooksvale kuupäevale registreerida saab ühte järgmistest meetoditest:
- täita lehekülje allosas asuvat registreerimisvormi
- telefoni teel: (+372) 5073642
- e-posti teel: bigkoolitus@gmail.com

Järgmiste koolituste kuupäevadele registreerimiseks palun pöörduge telefoni või e-posti teel.

NB! Bi-Info Koolitus MTÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi partner. Lisainfot saab Töötukassa leheküljelt.






Registreerimisvorm

Palume registreerida osavotuks inimest.                
Toiming nimetus: Algtaseme arvutikoolitus
* Kursi kuupäev:
* Ees- ja perekonnanimi (kontaktisik):
Firma nimetus:
Linn ja postiindeks
* Aadress:
* Telefon
Mobiiltelefon
E-Mail
Soovin saada reklaami e-postile
Küsimused lektorile on alati teretulnud
Osaleja 1
Osaleja 2
Osaleja 3
Osaleja 4
Osaleja 5
Isikukoodi näitamine on kohustatud tunnistuse vormistamiseks. Ilma isikukoodita meie ei saa tagada tunnistuse õigeaegset väljastamist.
Kui teil on promokood, siis kirjutage seda lahtrisse
Sümbol * tähistab lahtrit, mis tuleb tingimata täita.
counter